مقالات سایت

آشنایی با شغل آتش نشانی [مراحل کار و وظیفه ماموران آتش نشانی]

آشنایی با شغل آتش نشانی و مراحل کار و وظیفه ماموران اتش نشانی

شغل آتش نشانی کاری بسیار سخت همراه با هیجان‌های وصف ناپذیر است. به گفته یک آتش نشان “دشواری این شغل به حدی است که در اکثر اوقات دور از خانواده خود سر می‌کنیم. این کار مملو از حوادثی می باشد که ما را در معرض خطرات بی‌شماری قرار می‌دهد و یک سهل انگاری ممکن است به قیمت جان ‌ما تمام شود. از دیگر مشکلات می‌توان به درآمد پایین‌مان اشاره کرد که حتی کفاف یک زندگی معمولی را هم نخواهد داد!”

فهرست محتوا

به نظر شما چه انگیزه‌ای با وجود مشکلات سبب ورود افراد به شغل طاقت فرسای آتش نشانی شده است؟ بله، درست فکر کرده‌اید! تنها عشق به این کار است که می‌تواند تحمل سختی‌های آن را آسان‌ نماید. در این مقاله قصد داریم برای افرادی مثل شما که به دنبال شغل آتش نشانی هستید. یک مجموعه کاملی را ارائه دهیم تا پاسخ تمامی سوالات خود را به خوبی دریافت نمایید. پس اگر آشنایی با شغل آتش نشانی ندارید این مطلب مخصوص شما خواهد بود. با ما همراه باشید!

آشنایی با شغل آتش نشانی

آشنایی با شغل آتش نشانی

این شغل به جهت مقابله با آتش‌گرفتگی ایجاد شده است. به افرادی که سعی در کنترل و کاهش حریق ناشی از آتش سوزی و به طور کلی خاموش کردن آتش دارند، آتش نشان گفته می‌شود. یکی از اهداف این افراد جلوگیری از صدمات به افراد و اموال‌شان است.

به گزارش آمار جهانی، شغل آتش نشانی جزو 20 مشاغل سخت‌ و خطرناک جهان می‌باشد. اگر درباره شغل آتش نشانی تحقیق کرده باشید، باید بدانید وظایف آتش نشان تنها به مبارزه با آتش سوزی محدود نمی‌شود بلکه وظیفه حفاظت از جان انسان‌ها یا هر جاندار دیگری در سوانح مختلف را بر عهده خواهند داشت.

شاید برایتان جالب باشد، اولین پایگاه آتش نشانی توسط کشور روسیه در ایران بنا شده است. این مجموعه هم اکنون زیر مجموعه شهرداری فعالیت می‌کند.

وظیفه ماموران آتش نشانی چیست؟

وظیفه ماموران آتش نشانی چیست

اگر علاقه‌مند به این شغل هستید، باید تمامی‌ وظایف آتش نشان‌ها را بدانید، همانطور که گفتیم، کار آتش نشان، تنها مقابله با آتش نیست. آنان بایستی وظایف متعددی را اجرا نمایند تا بتوانند در موقعیت های مختلف از جمله حریق و حوادث دیگر اقدامات لازم را انجام دهند. در طول دوره هایی که این افراد می‌گذرانند تمام موارد لازم از جمله کار با لوازم اطفا حریق را آموزش می‌بینند. در زیر به برخی از وظایف آتش نشانی اشاره خواهیم نمود.

  • جلوگیری از سقوط اجسام سنگین مانند: درختی که هر لحظه امکان دارد بر روی عابرین و یا خودروها فرود بیاید. آتش نشان‌ها بایستی راهکاری جهت مقابله با این مشکل پیدا کرده و خطر آن را رفع نمایند.
  • پیشگیری از کلیه مواردی که جان انسان‌ها و اموال آن‌ها را به خطر می‌اندازند. این کار یکی از مهم‌ترین وظایف آتش نشان است.
  • لیست کردن و تهیه گزارشات روزانه از عملیات‌‌های انجام شده
  • بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌‌جات جهت بازبینی و اطمینان از فرسودگی و مشاهده رعایت اصول ایمنی در آن‌ها
  • حضور در ساخت پروژه‌‌هایی از جمله ساختمان‌‌های مسکونی و چند طبقه، پاساژها و مراکز تفریحی و … برای مشاوره مسائل ایمنی جهت ایمن بودن در زمان بروز حریق
  • حمل و نقل وسایل و ابزارآلات ایمنی در صحنه حوادث و استفاده از آن‌ها جهت نجات افراد محبوس شده در زیر آوار، آسانسور خراب شده و …
  • مقابله با حیوانات وحشی پراکنده شده در سطح شهر و جلوگیری از صدمه آن‌ها به ساکنین

پس به طور کلی می‌توان گفت یک آتش نشان می‌بایست وظایف مهمی را جهت مقابله با سوانح متخلف انجام دهد و با کاربرد انواع کپسول آتش نشانی آشنا باشد. با وجود تفاسیر گفته شده فکر می‌کنیم دیگر بدانید کار آتش نشان چیست! با اشاره به مراحل کار آتش نشان‌‌ها و سختی کار آن‌ها آیا هنوز هم به دنبال شغل آتش نشانی هستید؟! اگر به طور جد بر انتخاب خود مانده‌اید. پس تا انتها همراه ما باشید.

شرایط آتش نشان شدن در کشور ایران چگونه است؟

شرایط آتش نشان شدن در کشور ایران

خیلی‌ها می‌پرسند چگونه آتش نشان شویم؟ اگر برای شما هم برایتان سوال شده است، باید خودتان را با معیارهای زیر سنجش کنید. شرایط ورود به آتش نشانی منوط به شرایط زیر خواهد بود:

  1. در درجه اول، شرایط سنی و قدی برای گزینش یک آتش نشان اهمیت دارد. شما باید سنی در بین 18 الی 25 سال داشته باشید و از قد 170 سانتی متر هم کم‌تر نباشید. در صورت نقض یکی از این دو مورد، متاسفانه شرایط برای‌تان سخت خواهد شد.
  2. یک آتش نشان باید عملکردی فوق سریع داشته باشد. این افراد از آماده جسمانی و قدرت بالاتری نسبت به عموم مردم بهره‌مند هستند. همچنین توانایی کار با ابزارآلات مختلف خوراک شب و روزشان است. اگر این چنین توانایی‌‌هایی در وجود خود دارید، گزینه مناسبی برای این شغل خواهید بود.
  3. علاقه به کار، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس بالا سه مورد بسیار مهمی است که در کار آتش نشانی اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر این موارد را در خود می‌بینید، پس به سراغ این کار بروید.
  4. از دیگر موارد مهم، انجام وظایف آتش نشان به طور کاملاً درست و صحیح است. اگر مهارت در گزارش نویسی، توانایی ارتباط گیری و مدیریت در شرایط دشوار را ندارید، به سراغ این شغل نروید و جا را به افراد دیگر دهید!
  5. ساعات کاری این شغل با سایر مشاغل دیگر تفاوت دارد. افرادی که در این کار استخدام می‌شوند. باید یک روز کامل را به طور آماده باش و دو روز دیگر را به استراحت بگذرانند. پس همواره آماده باش بودن در هر شرایطی بخش عمده‌ای از ویژگی‌‌های این شغل است.

این چهار دسته، از جمله شرایط و ضوابطی است که در گزینش یک آتش نشان ماهر صورت می‌گیرد. در این قسمت سعی کردیم سوال شما را مبنی بر اینکه چگونه استخدام آتش نشانی شویم جواب بدهیم. امیدواریم جواب سوالات خود را گرفته باشید.

اگر می‌خواهید یک آتش نشان شوید. باید از لحاظ سنی و قدی متناسب باشید همچنین در ملاک انتخاب یک آتش نشان معیارهایی مانند: اعتماد به نفس، شجاعت و … حرف اول را می‌زنند.

حتما بخوانید: شیر آتش نشانی چیست؟

 

الزامات جسمی و ذهنی شغل آتش نشانی چیست؟

الزامات جسمی و ذهنی برای شغل آتش‌نشانی را می‌توان به صورت زیر در یک جدول خلاصه کرد:

شمارهالزاماتتوضیحات
1آمادگی جسمانیباید بدنی قوی داشته باشند برای حمل تجهیزات سنگین، بالا رفتن از نردبان و انجام کارهای فیزیکی سخت.
2قدرت و استقامتتوانایی کار برای مدت‌های طولانی در محیط‌های سخت و خطرناک با حمل تجهیزات سنگین و کشیدن شیلنگ.
3بینایی و شنوایی خوبنیاز به بینایی و شنوایی مناسب برای انجام وظایف در محیط‌های دارای دود، آتش و صداهای بلند.
4ثبات عاطفیتوانایی مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا و آسیب‌زا، و حفظ آرامش و تمرکز در شرایط پرفشار.
5مهارت حل مسئلهتوانایی فکر کردن سریع و تصمیم‌گیری در مواقع اضطراری و ارزیابی وضعیت‌ها.
6مهارت‌های ارتباطیتوانایی برقراری ارتباط موثر با تیم و سایر امدادگران در شرایط استرس‌زا و پرهرج و مرج.
7آموزش و کسب دانش و مهارت‌های لازمپشت‌سر گذاشتن آموزش‌های نظری و دوره‌های عملی در زمینه اطفاء حریق، عملیات نجات، واکنش به مواد خطرناک و خدمات فوریت‌های پزشکی.

 

حقوق و مزایای آتش نشانی در ایران چقدر است؟

حقوق و مزایای آتش نشانی در ایران

اگر فقط از لحاظ حقوق و مزایای آتش نشانی به سراغ این شغل آمده‌اید، باید بگوییم در انتخاب خود تجدید نظر کنید. به طور کلی در ایران اطلاع دقیق و جامعی در حقوق آتش نشانان وجود ندارد. با این که این افراد جان‌شان را در کف دست خود می‌گذارند، حقوق دریافتی‌شان اصلاً متناسب نیست و همواره از این موضوع گله‌مند هستند.

شما در ابتدای ورود به این کار به عنوان مامور آتش نشان فعالیت خود را آغاز می‌کنید و با گذر زمان می‌توانید پست‌‌های بالاتری را دریافت کنید. اگر از تحصیلات بالاتری برخوردار باشید، می‌توانید افسر آتش نشان، افسر ارشد یا رئیس مرکز آتش نشانی شوید. در این صورت می‌توانید از درآمد شغل آتش نشانی خود رضایت خوبی داشته باشید!

شاید بتوان گفت یکی از مزایای این شغل بازنشستگی زود به هنگام آن باشد. افراد مشغول در این کار با 20 سال سابقه کار می‌توانند خود را بازنشسته کنند.
طبق گزارش سایت world salaries درآمد شغل آتش نشانی در آمریکا بالاتر از سایر کشورهاست. استرالیا، انگلیس و کانادا به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به طور کلی می‌توان گفت، سمت شغلی هر شخص می‌تواند پایه حقوقی آن را در این شغل افزایش دهد.

خالص پرداختیجمع حقوق و مزایاکشور
2729 دلار3454 دلارآمریکا
2654 دلار4291 دلاراسترالیا
2474 دلار2159 پوندکانادا

شغل آتش نشانی یک کار بسیار سخت و طاقت فرساست. اگر در وجود خود عشقی نسبت به این شغل پیدا کرده‌اید. به دنبال آن بروید. اما به یاد داشته باشید حقوق بالایی نخواهید داشت.

حتما بخوانید: سیستم اطفاء حریق چیست

شغل آتش نشانی

 

تحصیل در رشته ایمنی و آتش‌نشانی در ایران

رشته “ایمنی و آتش‌نشانی” به‌تازگی و به‌صورت برون‌سپاری در هنرستان کاردانش غیاثی شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. همکاری بین آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشانی در این زمینه به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به آتش‌نشان‌های ماهر در آینده را کسب کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران نیز ویژگی‌های مهمی که یک آتش‌نشان باید داشته باشد را برشمرده است. این ویژگی‌ها شامل علاقه به نجات مردم، استقامت و توان بدنی بالا، سلامت روانی، توانایی عکس‌العمل سریع و حفظ آرامش در شرایط خطرناک، شجاعت، خود‌انضباطی، دقت و مهارت در ارتباطات، توانایی کار تیمی و اعتماد به‌نفس، ابتکار و توان تصمیم‌گیری در شرایط متغیر، و مهارت‌های عملی در استفاده از ابزار و تجهیزات هستند.

این برنامه آموزشی نه تنها به افزایش سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل ایمنی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های خود‌اشتغالی را نیز فراهم می‌آورد و به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های حرفه‌ای لازم برای کار در این حوزه را به دست آورند. این تلاش‌ها نشان‌دهنده توجه روزافزون به اهمیت حرفه آتش‌نشانی و تربیت نیروهای متخصص در این زمینه است.

اطلاعات مربوط به رشته‌های تحصیلی در زمینه آتش‌نشانی در ایران را می‌توان به صورت زیر در یک جدول خلاصه کرد:

دانشگاه/مرکز آموزشیرشته/گرایشمقطع تحصیلی
دانشکده علمی کاربردی سازمان آتش‌نشانی تهرانامداد و نجاتکاردانی حرفه‌ای
دانشکده علمی کاربردی سازمان آتش‌نشانی تهراناطفاء حریقکاردانی حرفه‌ای
دانشکده علمی کاربردی سازمان آتش‌نشانی تهرانایمنی و حفاظت ساختمان‌های بلندکاردانی حرفه‌ای
دانشگاه فنی حرفه‌ای سازمان آتش‌نشانیمدیریت فرماندهی عملیات در حریق و حوادثکارشناسی حرفه‌ای
دانشگاه فنی حرفه‌ای سازمان آتش‌نشانیحفاظت و پیشگیری از حریق و حوادثکارشناسی حرفه‌ای
دانشگاه فنی حرفه‌ای سازمان آتش‌نشانیایمنی، سلامت و محیط زیست در صنایع (HSE)کارشناسی حرفه‌ای
دانشگاه فنی حرفه‌ای سازمان آتش‌نشانیمدیریت عملیات امداد و نجاتکارشناسی حرفه‌ای

این جدول نمایش‌دهنده‌ی تنوع رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی موجود در حوزه آتش‌نشانی است که در دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و دانشکده‌های علمی کاربردی مرتبط با سازمان آتش‌نشانی در ایران ارائه می‌شوند. این رشته‌ها به آموزش مهارت‌ها و دانش‌های تخصصی در زمینه ایمنی، اطفاء حریق، امداد و نجات و مدیریت عملیات در شرایط اضطراری می‌پردازند.

مواد آزمون استخدام آتش نشانی

می‌توانیم اطلاعات مربوط به مواد آزمون عمومی و اختصاصی استخدام آتش‌نشانی و روش ثبت‌نام را در قالب جداول زیر خلاصه کنیم:

جدول مواد آزمون عمومی استخدام آتش‌نشانی:

شمارهمواد آزمون عمومی
1فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفتگانه ICDL)
2ریاضی و آمار مقدماتی
3زبان و ادبیات فارسی
4معارف اسلامی
5زبان انگلیسی عمومی
6اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
7هوش و توانمندی‌های عمومی

جدول مواد آزمون اختصاصی استخدام آتش‌نشانی:

شمارهمواد آزمون اختصاصی
1مدیریت بحران
2ایمنی حوادث و آتش‌سوزی
3پیشگیری از بروز و گسترش حریق
4آیین‌نامه حفاظت فنی و بهداشت کار (HSE)

 


روش و سایت ثبت‌نام برای آزمون استخدامی آتش‌نشانی

این جداول به‌خوبی تفکیک محتوای آزمون‌های عمومی و اختصاصی و نیز روش‌های ثبت‌نام را نمایش می‌دهند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شغل آتش نشانی آشنا نماییم. این شغل را می‌توان جزو سخت‌ترین کارهای جهان دسته بندی کرد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بایستی همواره از شرایط روحی و جسمانی خوبی برخوردار باشند.

در بحث حقوق نمی‌توان نظر قطعی داد. اگر از نظر جهانی نگاه کنیم، کشور ایران پایین‌ترین دستمزد را به آتش نشانان می‌دهد. اما در گذر زمان می‌توانید سمت‌‌های مختلفی را برعهده بگیرید که به نسبت میزان دستمزد شما هم بالاتر خواهد رفت.

اگر به دنبال کاری هستید تا از جان شهروندان حفاظت کنید و زندگی خود را سرشار از ایثار و از خودگذشتگی نمایید. شغل آتش نشانی مناسب شما است. افرادی که در این کار فعالیت می‌کنند، همواره از دعای خیر مردم کشورشان بی‌نصیب نمی‌مانند و همیشه به عنوان یک قهرمان از وجود آن‌ها یاد خواهد شد.

به انتهای مطالب رسیدیم. امیدواریم دیگر آشنایی کافی با مراحل کار آتش نشان ها پیدا کرده باشید و بدانید وظیفه ماموران آتش نشانی چیست. سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

25 دیدگاه در “آشنایی با شغل آتش نشانی [مراحل کار و وظیفه ماموران آتش نشانی]

  1. بهار گفت:

    بد نبود من از ۱۰ تا ۰ بهش ۸ می دم

  2. وفا گفت:

    سلام.. ایا با کار معافیت پزشکی هم میشه اقدام کرد؟ و اینکه اگر شخصی تتو داشته باشه مشکل داره

    1. تیم مهندسی گفت:

      سلام
      برای اطلاع از وضعیت عمومی استخدام به مراکز آتش‌نشانی محل سکونتتان مراجعه نمایید

    2. آتش پاد مرادی گفت:

      سلام دوست عزیز بله مشکل داره و شما طلاحیت استخدام را ندارید

  3. آتش پاد مرادی گفت:

    سلام دوست عزیز بله مشکل داره و شما طلاحیت استخدام را ندارید
    و از پروسه استخدام سازمان حذف می شوید

  4. یوسف گفت:

    سلام ایا با رشته انسانی میتوان وارد اتشنشانی شد

    1. مهندس سروری گفت:

      سلام، بله می توانید وارد رشته آتش نشانی شده و تحصیلات خود را به پایان برسانید.

    1. ضیاوپور گفت:

      با رشته انسانی میشه آتش نشان شی

      1. مهندس سروری گفت:

        سلام، بله می‌تونید.
        برای اتش نشان شدن باید در آزمون استخدامی شرکت کنید. موقع ثبت نام آزمون می‌تونید از بین عناوین شغلی موجود، شغل مورد نظر خودتون رو انتخاب نمایند. این آزمون دارای چهار رشته شغلی آتش‌نشان، راننده ماشین های تندرو سنگین، کاردان آتش‌نشان و کارشناس آتش‌نشان هست. هر یک از عناوین شغلی ذکر شده، رشته‌های مختص خودش رو پذیرش می‌کند. شما می‌بایستی پیش از ثبت نام در آزمون استخدامی آتش‌نشانی، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و پس از کسب آگاهی از رشته‌های لازم در آزمون، در صورت مطابقت رشته تحصیلی خود با آن، تو آزمون ثبت‌نام کنی.

        1. Honest گفت:

          با سلام .بنده ۲۶ سالم هست. کارشناسی معماری ،گواهینامه پایه ۲، کارت پایان خدمت و علاقه شدید به این کار دارم ، تتو و سوپیشینه هم ندارم ، میخواستم بدونم شرایط استخدام اول کار به صورت رسمی هست یا قرار دادی ؟ و اینکه بیمه اتش نشانی تامین اجتماعی هست یا نیرو های مسلح ؟

          1. مهندس سروری گفت:

            سلام، بله می‌تونید.
            برای اتش نشان شدن باید در آزمون استخدامی شرکت کنید. موقع ثبت نام آزمون می‌تونید از بین عناوین شغلی موجود، شغل مورد نظر خودتون رو انتخاب نمایند. این آزمون دارای چهار رشته شغلی آتش‌نشان، راننده ماشین های تندرو سنگین، کاردان آتش‌نشان و کارشناس آتش‌نشان هست. هر یک از عناوین شغلی ذکر شده، رشته‌های مختص خودش رو پذیرش می‌کند. شما می‌بایستی پیش از ثبت نام در آزمون استخدامی آتش‌نشانی، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و پس از کسب آگاهی از رشته‌های لازم در آزمون، در صورت مطابقت رشته تحصیلی خود با آن، تو آزمون ثبت‌نام کنی. قبلا‌‌هم این سوالات رو پاسخ داده بودیم.

  5. رامتین گفت:

    سلام فوق لیسانس فنی حرفه ای دارم میوتن وارد اتش نشانی شوم
    حقوق چقدره

    1. مهندس سروری گفت:

      با سلام، منظور از فوق لیسانس دارم یعنی چی؟ فوق لیسانس مقطع هست. شما بایستی رشته رو مشخص کنید!
      رشته شما بایستی با کار و مسئولیت شما در یک سازمان هماهنگی داشته باشه. در این صورت می‌تونید آزمون استخدامی بدید و در صورت دارا بودن شرایط و قبولی وارد سازمان آتش‌نشانی شهری بشید.

      1. amir گفت:

        سلام من معافیت بهزیستی دارم میشه ثبت نام کنم با ادم سالم فرقی ندارم فقط یک پام لنگ میزنه همین خیلی کم

  6. شاهی گفت:

    حقوق یک آتش نشان با پایه ۱۷ میلیون شروع میشه تا بالای ۶۰ میلیون که بستگی به سابقه و درجه داره

    1. مهندس سروری گفت:

      خیلی ممنونیم از اطلاعات مفیدتون

  7. amir گفت:

    اتش نشانی چه پست هایی داره بجز اونایی ک نجات شهری میگن

  8. ناشناس گفت:

    سلام با مدرک دیپلم میتونم وارد آتشنشانی بشم و امریه سربازی و بگیرم داخل همونجا؟؟

    1. مهندس سروری گفت:

      سلام دوست عزیز، برای ورود به آتش‌نشانی بایستی سایت آتش‌نشانی منطقه‌ای که در اون هستید و آتش‌نشانی مورد نظرتون رو چک کنید. برای نیازمندی‌های مختلف مدارک مختلفی مورد تایید هست.

  9. امیر گفت:

    حقوقش چقدره؟

    1. مهندس سروری گفت:

      با سلام حقوق شغل آتش‌نشانی بستگی به سمت شما در سازمان آتش‌نشانی دارد و با توجه به شهر و موقعیت متفاوت است و عموما متناسب با قانون کار تعیین می‌شود.

  10. زهرا گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم تجربی هستم چطوری باید رشته آتش نشانی رو انتخاب کنم از طریق چه آزمونی بهم گفته بودن که باید دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار رشته اصلیش ادامه تحصیل بدم اما شما گفتین رشته آتش نشانی رو باید انتخاب شه چطوری؟

    1. مهندس سروری گفت:

      سلام، برای ورود به رشته آتش‌نشانی در ایران، معمولاً دو راه وجود دارد: از طریق استخدام مستقیم در سازمان‌های آتش‌نشانی یا از طریق تحصیل در دانشگاه.

      1. استخدام مستقیم در سازمان‌های آتش‌نشانی: برای این مسیر، معمولاً نیاز به گذراندن آزمون‌های استخدامی و دوره‌های آموزشی خاصی است. این آزمون‌ها شامل بررسی توانایی‌های جسمانی، آزمون‌های کتبی و مصاحبه‌های شخصیتی هستند. اطلاعات دقیق‌تر درباره این آزمون‌ها و شرایط استخدام معمولاً از طریق وب‌سایت‌های رسمی سازمان‌های آتش‌نشانی شهرهای مختلف قابل دسترسی است.

      2. تحصیل در دانشگاه: راه دیگر، تحصیل در رشته‌های مرتبط با آتش‌نشانی در دانشگاه‌هاست. دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌هایی است که برنامه‌های آموزشی مرتبط با آتش‌نشانی ارائه می‌دهد. برای ورود به این دانشگاه‌ها، معمولاً نیاز به شرکت در آزمون سراسری یا آزمون‌های ویژه دانشگاه علمی کاربردی است.

      برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روز، توصیه می‌کنم به وب‌سایت‌های رسمی سازمان‌های آتش‌نشانی و دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنید و یا با مشاوران تحصیلی در این زمینه تماس بگیرید. همچنین، در نظر داشته باشید که شرایط و قوانین ممکن است بر اساس شهر و دانشگاه متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من